Dlaczego Twoja zbiórka jest nieskuteczna? 4 możliwe powody

Dlaczego Twoja zbiórka jest nieskuteczna? 4 możliwe powody

Masz swój cel i zdecydowałeś się uruchomić internetową zbiórkę pieniędzy. Z dnia na dzień obserwujesz, że wcale nie jest ona tak skuteczna, jak byś chciał. Tak również się zdarza – nie wszystkie akcje od razu przyciągają wielu Wspierających. Sprawdź, co może być powodem, dla którego Twoja zbiórka nie pracuje – będziesz mógł wówczas wyeliminować ewentualne problemy!

Niedopracowany opis zbiórki

Opis Twojej zbiórki musi być sformułowany w odpowiedni sposób. Jeżeli pobieżnie określa problem lub cel, zbiórka może być odbierana przez społeczność z dystansem. Jeżeli nie zawarłeś w nim kluczowych informacji, istotnych z punktu widzenia potencjalnego Darczyńcy, nie będzie wzbudzać wystarczającego zaufania. W ten sposób hamujesz odbiorców przed dokonaniem wpłaty. Zdarza się, że opisy zbiórek to zaledwie kilka linijek, bez najważniejszych szczegółów, przedstawiających sytuację z fotografii czy dołączonej ważnej dokumentacji. Stanowi ona niejako potwierdzenie autentyczności. W opisie zbiórki musisz zawrzeć odpowiedzi na pytania: kto? gdzie? kiedy? i dlaczego? To właśnie te elementy sprawiają, że odbiorcy decydują się okazać wsparcie. Jeżeli jednak widzą oni zaledwie kilka ogólnych zdań, nie mają pewności, w jaki właściwie sposób zostaną wykorzystane zebrane fundusze… i rezygnują z darowizny. Dobrze skonstruowany opis zbiórki jest bardzo ważny. Bez niego nie ma ona dużych szans na sukces i pomyślne zakończenie, jakiego oczekujesz.

Słaba promocja zbiórki

Jedną z głównych przyczyn nieskuteczności zbiórki, mogą być źle prowadzone działania promocyjne. Odpowiednia promocja zbiórki, zwłaszcza w Internecie, to podstawa, gdy zależy Ci na sprawnym zebraniu zamierzonej kwoty. Interesujące posty na Facebooku oraz Instagramie, mówione Stories, filmiki promujące, transmisje na żywo z obserwującymi, e-mail marketing – wszystkie te działania mają w tym przypadku ogromne znaczenie! Jeżeli nie będziesz aktywnie promować swojej inicjatywy w mediach społecznościowych i w innych dostępnych źródłach, nikt się o niej nie dowie, a tym samym nie będzie możliwości zebrania planowanej kwoty. Powinieneś na bieżąco:

-udostępniać zbiórkę w social mediach,

-informować o niej kolejnych odbiorców,

-promować ją wśród znajomych i w widocznych miejscach, odwiedzanych przez dużą ilość osób (w kawiarniach, bibliotekach, na tablicach informacyjnych).

Dzięki temu dasz swojej zbiórce szansę na sukces, na którym tak bardzo Ci zależy!

mężczyżni pracujący przy komputerze

Zbyt nachalne prośby o pomoc

Zbiórka funduszy nie będzie do końca skuteczna także w przypadku, kiedy Twoja prośba o pomoc będzie zbyt nachalna. Nikt z nas nie przepada za natarczywymi zachętami do wpłacania pieniędzy. Być może Twoje słowa kierowane są do obserwujących zbyt często, a zamiast aktualności na temat zbiórki, zawierają wyłącznie namowy do wpłat. Odbiorcy oczekują zazwyczaj innego rodzaju kontaktu – budowania relacji, odpowiadania na ewentualne pytania oraz – przede wszystkim – okazania wdzięczności za dotychczasową pomoc. Jeśli jedyne posty, jakie publikujesz, to niekończące się prośby o pomoc to z całą pewnością ma to wpływ na brak rozwoju Twojej zbiórki. Warto to wziąć pod uwagę, gdy akcja stoi w miejscu i nie wiadomo, w jaki sposób przyspieszyć jej przebieg. Pamiętaj, że nadmiar nigdy nie jest dobry, również w przypadku próśb o pomoc – co oczywiście nie oznacza, że proszenie o nią jest złe. W żadnym wypadku!

Obawy odbiorców

Twoja zbiórka być może jest nieskuteczna z powodu braku zaufania odbiorców. Wielu ludzi, widząc tego typu inicjatywy organizowane w Internecie, jest pełnych obaw. Obawiają się oszustwa i straty pieniędzy, które chcieliby wpłacić z dobrego serca. Niektórzy już w przeszłości mieli do czynienia z fałszywą zbiórką i boją się zaryzykować po raz kolejny. Dlatego tak ważne jest uświadamianie potencjalnych Wspierających o autentyczności Twojej osoby oraz zbiórki. W tym celu zweryfikuj swoje konto i umieść wyraźne zdjęcia swojej osoby. Istotne jest też, aby wiedzieli, że zbiórki organizowane są na oficjalnych serwisach crowdfundingowych, które dokładnie je weryfikują. Warto przypominać o tym w postach w mediach społecznościowych – krótka wzmianka o Twojej szczerości czy autentyczności portalu, może w dużym stopniu zmienić myślenie odbiorców. Obawa przed tym, że przekazane środki zostaną przeznaczone na zupełnie inny cel, niż został przedstawiony w opisie zbiórki, jest całkowicie zrozumiała. Nikt przecież nie chciałby zostać oszukany. Właśnie dlatego musisz dać odbiorcom pewność, że Twoja inicjatywa jest całkowicie legalna, szczera i zorganizowana w dobrym, istotnym dla nas celu. Z pewnością już po krótkim czasie zauważysz większy ruch na stronie ze zbiórką.

Każda zbiórka organizowana w serwisie crowdfundingowym ma szansę na sukces. Wystarczy, że stworzysz odpowiedni opis, poświęcisz odrobinę czasu na działania promocyjne i w delikatny sposób będziesz zachęcać do okazania wsparcia. Wówczas przyciągniesz szczerych Darczyńców, chętnych okazać swoje serca oraz wsparcie finansowe. Jeżeli jednak, widząc brak rozwoju zbiórki, nie zaczniesz szukać przyczyny, może być Ci trudno zebrać określoną kwotę i spełnić swoje marzenie. Sama prośba o pomoc to niestety nie wszystko – wiele zależy od osobistego zaangażowania!