Jak zwiększyć zaangażowanie odbiorców zbiórki?

Jak zwiększyć zaangażowanie odbiorców zbiórki?

Każdy od czasu do czasu potrzebuje pomocy drugiej osoby. Nic w tym odkrywczego, ani wstydliwego. Bywa jednak tak, że pomoc jednej osoby to za mało. Z taką sytuacją mamy do czynienia np. gdy borykamy się z ciężką chorobą, a na leczenie potrzebujemy zawrotnej sumy pieniędzy. W takich momentach ludzie często decydują się na założenie zbiórki funduszy na portalu crowdfundingowym. Nawet dzięki niewielkim wpłatom, ale pochodzącym od wielu darczyńców, można uporać się z problemem braku pieniędzy. Sęk w tym, by zachęcić odbiorców zbiórki do pomocy i wpłat. Cały sukces Twojej inicjatywy wynika właśnie z tego. Aby zmienić odbiorców w darczyńców musisz zwiększyć ich zaangażowanie w sprawę, której dotyczy zbiórka. Brzmi jak truizm, ale sprawa wymaga pewnej wiedzy i znajomości kilku trików.

Chwytliwy tytuł i odpowiednie zdjęcie

Pierwszymi rzeczami, które widzi odbiorca są nagłówek i fotografia tytułowa. Zanim ktokolwiek sięgnie po informacje z opisu zbiórki, najpierw zobaczy właśnie te dwie rzeczy. Jeżeli nie wzbudzą one zainteresowania odbiorcy i nie dadzą mu już na tym etapie szans zaangażować się to najprawdopodobniej je ominie. Internauci codziennie są bombardowani całą masą różnego rodzaju treści, dlatego musisz zadbać o wyróżnienie swoich.  

Jeśli chcesz stworzyć angażujący tytuł, musi on spełniać kilka zasad:

  • Streść w tytule sprawę, której dotyczy. Ważne, aby przykuć uwagę, jeśli więc napiszesz zwykłe "Na remont domu", możesz nie przebić się. Używaj ciekawych zwrotów, gry słów, humoru - wszystko, by zaangażować odbiorcę.
  • Badania potwierdzają, że decydujący wpływ na zaangażowanie czytelnika ma używanie zwrotów, skierowanych bezpośrednio do niego.
  • Personalizuj tytuł. Odwołuj się do osób, których dotyczy zbiórka.
  • Pisz krótko i konkretnie.

Jeśli zastanawiasz się, jak zrobić ładne zdjęcie, które zwiększy zaangażowanie odbiorców, pamiętaj o kilku trikach. Przede wszystkim zadbaj o to, aby było jasne i wyraźne. Zdecydowanie lepiej jeśli wykonasz je za dnia, przy dobrym świetle. Najlepiej jeśli na fotografii znajdzie się osoba, na rzecz której zbierane są środki. Jeśli wyrazi na nim szczere emocje, które jej towarzyszą, każdemu odbiorcy łatwiej będzie zrozumieć jej sytuację.

Dobry opis zbiórki

Kolejną ważną rzeczą, o której musisz pamiętać jest to, w jaki sposób opowiesz swoją historię. Jeśli przyciągniesz potencjalnego darczyńcę zdjęciem i tytułem, nie pozwól aby zaraz po kliknięciu w link poczuł się zawiedziony, lub co gorsze - oszukany! Dlatego najważniejsza w tym, co zawrzesz w opisie swojej zbiórki jest szczerość. Ona zawsze jest w cenie. Ludzie z łatwością rozpoznają autentyczność. Nie rozpisuj się na tomy, zawrzyj to co niezbędne do pokazania sytuacji. Nie zapomnij, by wskazać konkretnie, na co potrzebne są środki. Daje to jasny obraz sytuacji. Nie bój się odwoływać do swoich emocji. One ułatwią czytelnikom zrozumienie Cię.

Wykorzystuj social media

Bardzo duży potencjał tkwi w mediach społecznościowych. W dzisiejszej rzeczywistości bez obecności w nich masz niewielkie szanse na powodzenie jakiejkolwiek kampanii reklamowej. Promując swoją zbiórkę w pewnym sensie musisz o niej myśleć, właśnie jak o kampanii reklamowej. Social media to podstawa współczesnego marketingu. Dzięki udostępnieniu informacji o zbiórce zyskujesz kolejnych odbiorców, którzy z kolei dalej przekazują Twój kontent w swojej sieci. W mgnieniu oka zyskujesz masę followersów. Wszystko oczywiście pod warunkiem, że Twoje treści są wartościowe. Za pośrednictwem Facebooka i Instagrama organizuj tzw. live'y, gdzie możesz spotkać się z odbiorcami i odpowiedzieć na ich pytania. Jest to doskonałe rozwiązanie, które zwiększy ich zaangażowanie. Na bieżąco informuj ich o nowych faktach i osiągnięciach. Dzięki aktualizacjom, które publikujesz na stronie zbiórki i w social mediach, dajesz swojej inicjatywie kolejne życie. Wpływasz też na zaufanie odbiorców.

social media

Social media pozwalają Twoim obserwującym cały czas aktywnie uczestniczyć w funkcjonowaniu zbiórki. Jeśli ktoś nie ma możliwości wesprzeć Cię wpłatą, chcąc okazać wsparcie może udostępnić Twój post dalej. Ty widząc aktywność tego typu powinieneś zareagować na nią podziękowaniem. Możesz dodać miły komentarz pod udostępnieniem lub inną pozytywną reakcję. Okazywanie wdzięczności zawsze procentuje.

Sposobów na zaangażowanie odbiorców w swoją zbiórkę jest naprawdę sporo i są one bardzo proste. Zadbaj o jakość swojego kontentu. Jeśli nadal nie wiesz jak zrobić ładne zdjęcie do zbiórki, lub promować akcje w social mediach sięgnij po powyższe rady. Pokaż swoim obserwującym, że mają realny wpływ na osiągnięcie przez Ciebie celu i ciesz się z jego realizacji!