Tytuł zbiórki - jak go napisać, żeby zachęcał do wpłat

Tytuł zbiórki - jak go napisać, żeby zachęcał do wpłat

Zakładając zbiórkę na portalu crowdfundingowym musisz dobrze zaplanować poszczególne jej elementy, aby nie odbić się od ściany. Najwięcej pracy zabierze Ci utworzenie opisu, w którym powinieneś zawrzeć szczegóły całej inicjatywy, czyli kto, ile i dlaczego. Trudność polega na tym, by w ciekawy i zwięzły sposób opowiedzieć całość historii. Nie marginalizuj jednak pozostałych elementów, które mają kluczowe znaczenie dla odbioru całości. Pierwszą rzeczą, którą widzi odbiorca, jest tytuł. Jeżeli będzie on zachęcający, potencjalny Darczyńca sięgnie po dalsze informacje, zawarte w opisie. Załóż więc zbiórkę już dziś, zaczynając od odpowiedniego tytułu!

Uwierz lub nie, ale angażujący tytuł to połowa sukcesu dobrej zbiórki. W social mediach i stronach internetowych użytkownicy codziennie natrafiają na setki treści, o różnym charakterze. Na dłużej zatrzymują się tylko przy kilku z nich. To, co przykuwa ich uwagę to właśnie tytuł. Według badań zaledwie 20% Internautów czyta treści od początku do końca. Aż 80% z nich czyta jedynie nagłówki. Wniosek jest bardzo prosty. Jeżeli cel Twojej zbiórki jest najszlachetniejszy z możliwych a w jej opisie świetnie zawarłeś clue sprawy, lecz mimo to zbagatelizowałeś tytuł, masz niewielkie szanse na pozyskanie czytelników, a co za tym idzie Wpłacających.

Jak napisać angażujący tytuł?

Na początku dobrze zastanów się, co jest celem Twojej zbiórki, na co zbierasz fundusze. Ta informacja powinna być bazą do powstania tytułu. Oczywiście możesz napisać „Na odbudowę domu” lub „Na rehabilitację po wypadku”. Podejrzewam jednak, że nie będzie to unikatowe. Codziennie Internauci widzą co najmniej kilka takich nagłówków. Po drugie tego typu tytuł nie zachęca do dalszej lektury. Spróbuj być kreatywny, możesz posłużyć się ciekawą grą słów lub humorem. Im bardziej oryginalnie podejdziesz do tego zadania, tym więcej uwagi przykujesz. Personalizacja tytułu zwiększa zaangażowanie odbiorców, dlatego koniecznie zawrzyj w nim informację o osobie, której dotyczy zbiórka. Jeśli zwrócisz się bezpośrednio do odbiorcy, Czytelnik odbierze komunikat personalnie, tym samym zwiększasz szanse, że przeczyta całość. Poniżej znajdziesz kilka pomysłów na angażujący tytuł zbiórki, zgodny z powyższymi zasadami:

· „Pomóż Olkowi dogonić marzenia – środki na operację nóg”

· „Dołóż grosik do grosika na wyprawę Kazika”

· „Pomóż odbudować pensjonat na wspólne wakacje”

· „Wpłać złotówkę na krakowską harcówkę”

Angażujący tytuł - Krótko i na temat

Sekretem dobrego tytułu jest też jego forma. Nie może być on zbyt długi i lakoniczny. Internauci przeglądają treści w sieci i często z automatu scrollują strony, wyłapując tylko najbardziej chwytliwe nagłówki. W ułamku sekundy podejmują decyzję, czy dany kontent jest dla nich interesujący, czy nie. Angażujący tytuł jest zwięzły, wyróżniający się i konkretny. Pamiętaj, by czytelnik w tych kilku słowach znalazł informację o celu, na jaki zbierasz środki.

Jak napisać angażujący tytuł - podsumujmy:

· Personalizuj tytuł

· Zawracaj się bezpośrednio do odbiorcy

· Pisz krótko i konkretnie

· Wskaż cel zbiórki

· Stosuj humor i grę słów

· Opisuj sedno sprawy

· Bądź oryginalny

· Bądź autentyczny

· Bądź kreatywny

· Inspiruj innych

Chcąc napisać angażujący tytuł do swojej zbiórki, posiłkuj się powyższymi radami. W pewnym stopniu powinieneś wcielić się na chwilę w marketingowca, który dba o to, by uzyskać jak największe zasięgi dla swojego produktu. Ty też masz taki cel! Dodatkowo jeśli jesteś emocjonalnie związany ze sprawą, na którą zbierasz fundusze, w tekst automatycznie wkładasz część siebie. To na pewno wpłynie na jego autentyzm. Odbiorcy bardzo łatwo wyczuwają szczerość, więc dzięki temu zyskasz ich uwagę. Czasem najprostsze rozwiązania są najlepsze, więc nie główkuj za dużo, zaufaj intuicji i załóż zbiórkę na ważny dla Ciebie cel!