Dobre zdjęcie = dobra zbiórka
Jeżeli zdecydowałeś się na założenie zbiórki na portalu crowdfundingowym powinieneś zadbać, aby była ona jak najbardziej skuteczna. Jest oczywiście wiele metod, które zwiększą powodzenie Twojej inicjatywy w Internecie. Kluczowe jest, by stworzyć odpowiedni opis: szczery i angażujący. Bez odbiorców Twoja zbiórka będzie tkwiła w próżni, dlatego musisz udostępnić informacje o niej jak największej liczbie osób. Zadbaj o właściwy marketing i promuj ją w mediach społecznościowych. Poza tym bardzo ważny jest też odpowiedni dobór zdjęć, które znajdą się obok opisu. Dzięki nim sprawisz, że całość będzie przyjemniejsza w odbiorze i zyska na autentyczności. Gdy połączysz wszystkie elementy, możesz być pewien, że bardzo szybko zyskasz wielu darczyńców. Zapoznaj się z poniższymi radami, jak robić dobre zdjęcia, dokumentujące Twoją inicjatywę i skorzystaj z nich, tworząc zbiórkę. Do dzieła!
Przykuj uwagę odbiorcy
Zdecydowana większość społeczeństwa to wzrokowcy, których uwagę przyciągają obrazy. Zakładając swoją zbiórkę, zadbaj o to, aby jej opis był krótki i rzeczowy, koniecznie opatrzony barwnymi zdjęciami. Jeżeli wstawisz długi i wyczerpujący tekst, odbiorca poczuje się znużony i prawdopodobnie nie dotrwa do końca lektury. Zdjęcia przykują jego uwagę i zatrzymają go na dłużej.
Przeplataj treść zdjęciami
Gdy utworzysz opis, w którym zawarłeś wszystkie ważne informacje, dodaj do niego odpowiednie fotografie. Niech wybrane przez Ciebie zdjęcia bezpośrednio nawiązują do treści danego akapitu. Opisując stan mieszkania po niszczącym pożarze, pokaż potencjalnym darczyńcom ujęcia odymionych ścian, uszkodzonych sprzętów i zniszczonych podłóg. Po pierwsze, w ten sposób oddziałujesz na wyobraźnie odbiorcy. Pokazujesz skalę problemu i tym samym pozwalasz czytelnikowi postawić się w Twojej sytuacji. Po drugie, dokumentacja fotograficzna podnosi autentyczność Twojej zbiórki.
Pokaż bohaterów zbiórki
Zdecydowanie łatwiej zaangażować odbiorców do pomocy jeśli pokażesz swoją fotografię, jako osoby potrzebującej. Jeśli organizujesz zbiórkę w czyimś imieniu, dodaj ujęcia prezentujące te osoby. Zadbaj, aby zdjęcia pokazywały emocje, towarzyszące danej sytuacji. Jeśli celem są środki na odbudowę domu, wyraź ból, który Ci towarzyszy. Darczyńcom dużo łatwiej będzie Cię zrozumieć i zaangażować się uczuciowo. Statystyki pokazują, że dzięki takim zabiegom, zwiększasz szanse na efektywność swojej zbiórki.
Pokaż efekty dotychczasowych działań
Pamiętaj, żeby na bieżąco informować darczyńców o postępach swojej inicjatywy. W miarę, jak postępuje odbudowa zniszczonego domu, dodawaj nowe zdjęcia, pokazujące odświeżone ściany, położony dach, czy wymienione okna. Dzięki temu, osoby, które wpłaciły pieniądze, by Ci pomóc, widzą, że wykorzystałeś, je na wskazany cel. Motywuje to również nowych darczyńców do pomocy, ponieważ widzą, że akcja ma szanse powodzenia.
Zadbaj o odpowiedni wygląd zdjęć
Wiedza, jak zrobić ładne zdjęcie, jest niezmiernie przydatna. Poza treścią fotografii ważna jest również jej forma. Zrób dobre pierwsze wrażenie na odbiorcy. Zadbaj zatem, aby zdjęcie było wyraźne i przyciągało uwagę. Do jego wykonania użyj aparatu cyfrowego, lub dobrej rozdzielczości aparatu w telefonie. Żeby zdjęcie było czytelne, postaraj się o właściwe oświetlenie. Zrób je za dnia, tak by wykorzystać naturalne światło.
Jeżeli nadal zastanawiasz się, jak zrobić ciekawe zdjęcie do swojej zbiórki, postaw się w pozycji odbiorcy. Pomyśl, co przykułoby Twoją uwagę i sprawiło, byś sięgnął po szersze informacje o zbiórce. Fotografia tytułowa pełni funkcję reprezentatywną, jest niczym wizytówka całości. Powinna zawierać clue sprawy. To ona wraz z tytułem wyświetla się, jako pierwsza, dlatego tak ważne byś wiedział, jak zrobić ciekawe zdjęcie. Bagatelizując znaczenie grafiki, narażasz się na utratę sporej liczby potencjalnych darczyńców. Jeżeli zadbałeś, by wszystkie elementy, potrzebne do stworzenia efektywnej zbiórki są już gotowe, opublikuj ją na platformie finansowania społecznościowego. Poinformuj o niej swoich znajomych i rodzinę poprzez publikacje w mediach społecznościowych. Poproś ich o kolejne udostępnienia. Po wszystkim śledź postęp swojej inicjatywy i realizuj swój cel!