Narzędzia, które pomogą w wypromowaniu zbiórki online

Narzędzia, które pomogą w wypromowaniu zbiórki online

Stało się: Twoja zbiórka została uruchomiona. Gratulacje! Jednak samo jej zorganizowanie mimo wszystko nie wystarczy. Teraz trzeba podjąć działania, które sprawią, że zostanie zauważona przez potencjalnych Wspierających! Jakie narzędzia do promocji w Internecie mogą pomóc Ci w dotarciu do odbiorców?

Facebook

Jednym z podstawowych narzędzi używanych do promocji zbiórek w sieci jest serwis społecznościowy Facebook. Najłatwiejszym sposobem, aby inni dowiedzieli się o organizowanej akcji, jest udostępnianie swojej „zrzutki” zarówno na prywatnym profilu, jak i w grupach oraz komentarzach pod postami innych użytkowników. Warto poprosić znajomych o pomoc w udostępnianiu linku, aby stronę odwiedziło jak najwięcej osób. Możesz publikować posty, a także informować o zbiórce w tzw. Stories – zaciekawieni internauci bardzo często klikają odnośniki w relacjach, które przekierowują ich do konkretnego wpisu lub strony. Dobrym pomysłem jest także założenie specjalnego, dotyczącego Twojej zbiórki fanpage’a lub wydarzenia na Facebooku, koniecznie z adresem URL prowadzącym bezpośrednio do zbiórki. A jak wypromować stronę na Facebooku? Między innymi zapraszając znajomych, udzielając się pod postami z poziomu fanpage’a, udostępniając ją w postach na prywatnym profilu… krótko mówiąc: będąc cały czas aktywnym. To podstawa!

Instagram

Podobnie jak Facebook, Instagram to kolejne dobre miejsce do promowania zbiórki funduszy. Możesz utworzyć konto specjalnie dla zrzutki lub publikować dotyczące jej treści na swoim osobistym, istniejącym już profilu. Wstawiaj zdjęcia związane wyłącznie z konkretną zbiórką i jej tematyką, najlepiej główne zdjęcie ze strony z jej opisem. Dzięki możliwości dodawania w postach tzw. hasztagów możesz dotrzeć do jeszcze większej liczby Wspierających. Oprócz tych popularnych, widocznych przez tysiące użytkowników, możesz stworzyć swój własny hasztag, dotyczący bezpośrednio Twojej zbiórki, np. #zbiórkana…, #zbieramyna… itp. Warto także dodać adres URL „zrzutki” do tzw. BIO – czyli opisu Twojego instagramowego konta, widniejącego na samej górze strony, a tym samym bardzo dobrze widocznego. Dzięki temu każdy, kto odwiedza Twój profil, będzie mógł od razu wejść w link, zobaczyć, na co zbierasz fundusze i wesprzeć Cię w działaniach! Instagram, tak jak Facebook, również daje możliwość korzystania ze Stories. Dziel się w nich aktualizacjami z przebiegu zbiórki, regularnie zachęcaj do pomocy i po prostu: bądź aktywny! To podstawa podczas promowania tego typu wydarzeń w mediach społecznościowych.

Filmiki promujące i mówione Stories

Jednym z najlepszych i najskuteczniejszych sposobów dotarcia do Wspierających, są krótkie filmiki promujące zbiórkę. Dzięki nim wzbogacisz nie tylko jej opis, ale i przykujesz uwagę obserwatorów w Twoich mediach społecznościowych. Pobierz jedną z darmowych aplikacji mobilnych do montażu krótkich wideo i stwórz własny klip, zachęcający do pomocy w zbieraniu funduszy. Wielu internautów, zwłaszcza młodszych, woli wysłuchać i obejrzeć filmik, niż czytać dłuższe opisy. Dobierz słowa tak, aby Twoje nagranie motywowało do pomocy i udostępniaj je w social mediach – z pewnością dotrze do wielu odbiorców... i ich serc. Możesz także regularnie mówić do swoich obserwatorów w Stories, zarówno na Instagramie, jak i na Facebooku. Taki kontakt zdecydowanie Cię do nich zbliży i przyciągnie kolejnych Wspierających. Ogromną moc mają także tzw. live’y w social mediach, podczas których kontaktujesz się z innymi w czasie rzeczywistym – możesz na żywo rozwiać wszelkie ich wątpliwości dot. zbiórki, opowiedzieć o problemie i zaprosić do pomocy „twarzą w twarz”!

Canva

Narzędziem, które sprawi, że Twoja zbiórka będzie dużo bardziej widoczna i znacznie częściej odwiedzana przez internautów, jest Canva. Wykonane w tej aplikacji profesjonalne grafiki, z pewnością przykują uwagę potencjalnych Wspierających, dzięki charakterystycznym szablonom, wzorom i kolorom. To bezpłatne, proste w obsłudze narzędzie pozwoli Ci w znacznym stopniu urozmaicić posty promujące zbiórkę w mediach społecznościowych. Zaawansowane funkcje edycji i szereg elementów, które możesz wykorzystać podczas tworzenia swoich grafik, spowodują, że każdy Twój post wzbudzi zainteresowanie wielu odbiorców – a widząc tak piękną oprawę, na pewno klikną oni w odnośnik do zbiórki, żeby sprawdzić, co się pod nim kryje!

Hootsuite

Hootsuite to aplikacja służąca do planowania postów w mediach społecznościowych. Obsługuje ona między innymi Facebooka czy Instagrama – jeżeli więc zależy Ci na regularnym promowaniu swojej zbiórki na fanpage’u, a nie zawsze jesteś w stanie opublikować wpisu w odpowiednim czasie, skorzystaj właśnie z tej aplikacji! Dzięki niej możesz zarządzać wszystkimi podpiętymi kontami w social mediach, w których chcesz rozpowszechniać zbiórkę. Planując dodawanie postów, możesz ustalić przede wszystkim konkretną datę i godzinę. Ponadto, aplikacja sama planuje publikację w taki sposób, aby w żadnym dniu lub tygodniu – w zależności od Twoich preferencji – nie pominięto wpisu. Za pośrednictwem Hootsuite możesz więc kontrolować treści z poziomu aplikacji – bez konieczności wchodzenia bezpośrednio na Facebooka lub konto na Instagramie– i dodawać posty masowo. Regularne przypominanie odbiorcom o zbiórce z pewnością przyczyni się do jej częstszego odwiedzania – nie ma możliwości, żeby ani razu jej nie zauważyli! Oprócz tego Ty sam zaoszczędzisz czas, który możesz poświęcić na promowanie zbiórki poza Internetem.

Bit.ly

Kolejne narzędzie przydatne podczas promowania zbiórki w Internecie, to bez wątpienia Bit.ly. Kiedy przygotowujesz posty na Facebooka czy wpisy na Twitterze, duże znaczenie ma ich odpowiednia długość i ilość napisanych znaków. Aby nie musieć rezygnować z ważnych, nawołujących do pomocy treści, warto skrócić link do promowanej zbiórki – i właśnie do tego służy Bit.ly. Co ważne, serwis ten pozwala nie tylko skrócić za długi adres URL, ale i sprawdza ilość osób, które w niego kliknęły, dostarczając Ci tym samym potrzebnych statystyk. Dzięki temu masz świadomość, jakie zainteresowanie wzbudza Twoja „zrzutka” i promujące ją posty. Wiesz też, jakie wpisy przykuwają najwięcej uwagi i możesz sugerować się tym przy tworzeniu kolejnych.

MailChimp

MailChimp to bezpłatna platforma pozwalająca wysyłać wiadomości e-mail do masowego odbiorcy. Może ona bardzo pomóc w komunikacji ze Wspierającymi, którzy angażują się w Twoją zbiórkę funduszy – możesz napisać nawet do dwóch tysięcy osób jednocześnie! Dzięki MailChimp zaplanujesz także swoje maile z wyprzedzeniem i skorzystasz z profesjonalnych szablonów. Platforma stworzona jest głównie dla firm, jednak bez przeszkód możesz korzystać z niej podczas prowadzenia swojej zbiórki.

Aktywność w mediach społecznościowych ma niezwykle duże znaczenie, jeżeli zależy Ci na sukcesie prowadzonej zbiórki. Narzędzia do promocji mogą znacznie pomóc Ci w osiągnięciu celu i zebraniu odpowiedniej ilości funduszy – musisz tylko używać ich w odpowiedni sposób i korzystać z wszystkich przydatnych funkcji. Komunikacja z odbiorcami to bardzo ważna rzecz podczas promocji – jeżeli zostanie dodatkowo wzbogacona o ciekawe grafiki i przykuwające oko elementy, możesz być pewien, że zainteresujesz sporą ilość osób.