Jak wykorzystać media społecznościowe w promocji działań Twojej organizacji?

Jak wykorzystać media społecznościowe w promocji działań Twojej organizacji?

Coraz większa ilość organizacji decyduje się na działania promocyjne w social mediach. Nic w tym dziwnego – ich zasięg pozwala w krótkim czasie dotrzeć do ogromnej społeczności. W jaki sposób wykorzystać media społecznościowe do promowania działalności fundacji bądź stowarzyszenia oraz pozyskiwania Darczyńców i funduszy?

Media społecznościowe – doskonałe miejsce promocji

Social media to jeden z najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania Wspierających oraz środków na działalność fundacji i stowarzyszeń. Portale społecznościowe pozwalają budować relacje z Darczyńcami, docierać do szerokiej społeczności kolejnych odbiorców, informować ich o bieżących działaniach organizacji i dzielić się z nimi historiami. W postach możemy regularnie publikować postępy działań, chwalić się sukcesami, zachęcać do wsparcia i dziękować za to już okazane. Mamy przy tym pewność, że obserwujący będą na bieżąco z aktualnymi działaniami organizacji. Jednym kliknięciem będą mogli przekazać informacje kolejnym osobom. Promowanie działań swojej organizacji w mediach społecznościowych to jeden z najlepszych wyborów – dzięki zasięgom Facebooka i Instagrama daną fundację poznaje znacznie większa ilość osób. Chcąc promować działania organizacji w social mediach, warto przyjąć przemyślaną strategię, która przyciągnie jak najwięcej odbiorców.

Stwórz fanpage organizacji

Decydując się na promocję działań swojej organizacji w mediach społecznościowych, zacznij od utworzenia fanpage’a na Facebooku. Serwis ten zrzesza miliony ludzi, którzy mogą okazać się kolejnymi Wspierającymi dla Twojej fundacji. Serwis umożliwia publikowanie postów, relacji, prowadzenie live’ów oraz konwersacji z Darczyńcami. Angażując się w tworzenie fanpage’a fundacji lub stowarzyszenia, regularnie publikuj relacje z działań organizacji, aby pokazać, że prężnie działa ona w celach charytatywnych. Jako narzędzie promujące aktywność organizacji sprawdzą się również inne rodzaje mediów społecznościowych, jak np. Instagram czy Twitter. Tutaj dużą rolę odgrywają "hasztagi", które mogą znacząco zwiększyć popularność Twojej publikacji.

dziewczyny przeglądające social media

Skorzystaj z Reklam Google

Dobrym sposobem na dotarcie do kolejnych odbiorców są również reklamy Google. Jeszcze jakiś czas temu niewielkie organizacje pozarządowe nie miały możliwości skorzystania z tej opcji, z uwagi na zbyt wysokie koszty. Aby nieco wspomóc je w swoich dobroczynnych działaniach, stworzono Google Ad Grants. Dzięki niemu obecnie wszystkie kwalifikujące się organizacje mogą otrzymać nawet do 10 tysięcy dolarów miesięcznie na reklamy w Google! Są one wyświetlane w widocznym miejscach w wyszukiwarce. Istnieje też możliwość wykupienia dodatkowych reklam Google, przy użyciu osobnego konta. Google Ads to doskonały sposób na promocję działań każdej organizacji pozarządowej – nienachalny, acz skuteczny!

Pamiętaj o regularnej aktywności

Media społecznościowe to świetny sposób na rozpowszechnianie informacji o swojej organizacji – jeśli jednak nie będziemy wystarczająco aktywni, nawet największy i najpopularniejszy serwis niewiele zmieni. Regularna aktywność to podstawa! W miarę możliwości publikuj więc kilka razy w tygodniu interesujące posty, w których przedstawisz najciekawsze działania swojej fundacji bądź stowarzyszenia. Pamiętaj o formułowaniu treści w taki sposób, aby przykuwały uwagę nowych osób. Wybieraj najbardziej wyróżniające się zdjęcia, we wpisach używaj emotikon i staraj się, aby nie były one za długie. Chętniej zatrzymujemy się przy treści, którą przyswoimy w kilkanaście sekund zamiast w kilka minut. W postach zwracaj się bezpośrednio do obserwujących i wskazuj na to, jak duże znaczenie w funkcjonowaniu fundacji ma ich wsparcie. Wzmacnianie więzi z Darczyńcami i regularna interakcja ma bardzo duże znaczenie – sprawia, że wokół organizacji skupia się coraz więcej osób, zachęconych miłą atmosferą. Mówiąc o regularnej aktywności, oprócz postów warto pomyśleć również o publikowaniu Stories z aktualnościami dot. fundacji. W ostatnim czasie są one wyświetlane znacznie częściej niż standardowe wpisy. Pamiętaj, że na Facebooku czy Instagramie możesz również udostępniać prowadzone przez organizację zbiórki. Prowadź live’y, publikuj nagrania z działań, pokazuj sytuację Podopiecznych – nie musisz się ograniczać! Im bardziej Twoje stowarzyszenie będzie widoczne na Facebooku, tym więcej nowych sympatyków skupi wokół siebie.

kobieta przegląda social media

Partnerzy i influencerzy

Decydując się na promocję organizacji w social mediach, warto poprosić jej partnerów, aby również publikowali związane z nią treści na swoich własnych fanpage’ach. Mowa m.in. o zdjęciach lub filmach ukazujących Wasze wspólne przedsięwzięcia. Jeżeli są to duże firmy lub organizacje, możesz zyskać wielu nowych obserwujących. Sympatycy Twoich sponsorów na pewno zechcą sprawdzić, czym zajmuje się Twoja organizacja i istnieje duże prawdopodobieństwo, że zatrzymają się „u Ciebie” na dłużej! Możesz też skontaktować się ze znanymi twórcami internetowymi, opowiedzieć im o działaniach swojej organizacji non-profit i zachęcić do wzmianki o niej w kolejnych filmach bądź postach. Jeżeli posiadają oni konta o dużych zasięgach – a zazwyczaj obserwują ich miliony internautów – zwiększasz zainteresowanie Twoją fundacją bądź stowarzyszeniem!

Publikuj filmy z działań

Zdjęcia przedstawiające rzeczywiste działania Twojej organizacji non-profit zwiększają zaufanie Darczyńców, gdyż widzą oni jej realnych członków i mogą na bieżąco śledzić to, czym się oni zajmują. Jeżeli więc same fotografie mają taką moc, jak wiele mogą zdziałać nagrania? O ile tylko posiadasz filmy z bieżących działań Twojej fundacji bądź stowarzyszenia, nie zastanawiaj się i publikuj je regularnie na fanpage’u! Podczas prowadzenia kampanii możesz również nagrywać wideo w studiu, opowiadać w nich o celach organizacji na kolejne tygodnie, zachęcać do współpracy i okazywania wsparcia. Jeżeli prowadzisz fundację, warto pokazać w filmach również Podopiecznych i poprosić ich o kilka słów od siebie. Widząc realne twarze, obserwujący zyskują potwierdzenie, że dana organizacja funkcjonuje naprawdę, a jej działania są autentyczne. Dzieląc się ze Wspierającymi tego rodzaju nagraniami, budujesz z nimi znacznie większą więź.

Zachęcaj do udostępnień

Kluczem do sukcesu jest udostępnianie Twoich publikacji przez innych użytkowników. To właśnie dzięki funkcji „Udostępnij” Twoje posty trafią do coraz większego grona odbiorców. Gdyby nie ta przydatna opcja, działania Twojej fundacji widoczne byłyby tylko wśród stałych obserwatorów fanpage’a – nikt inny nie miałby pojęcia o jej istnieniu. Publikuj więc interesujące, przykuwające uwagę treści, które same będą nawoływały do udostępniania ich! Jeżeli chcesz skutecznie wykorzystać media społecznościowe do promocji działań swojej organizacji, pomyśl również nad wykupieniem postów sponsorowanych, które będą wyświetlać się w Aktualnościach pomiędzy wpisami innych stron. Mogą one znacząco zwiększyć rozpoznawalność Twojej organizacji.

Media społecznościowe to idealne miejsce na promowanie działań każdej organizacji pozarządowej. Niezależnie od tego, czym się ona zajmuje i jaka jest jej misja, za ich pośrednictwem z pewnością dotrze ona do odpowiedniej liczby zainteresowanych osób. Wystarczy odpowiednia strategia, dobór najlepszych kanałów i odrobina zaangażowania!