Stwórz własną strategię pozyskiwania funduszy w oparciu o najnowsze trendy
Organizując zbiórkę pieniędzy w Internecie, możesz korzystać z różnych metod pozyskiwania odbiorców oraz darowizn. Jeśli będziesz działał zgodnie z najnowszymi trendami, będzie Ci łatwiej skupić wokół swojej akcji większą społeczność. Co musisz wiedzieć o trendach w gromadzeniu funduszy w sieci, aby Twoja zbiórka odniosła zamierzony sukces?
Spersonalizowany kontakt z odbiorcami
Trendem, który znacząco wpływa na rozwój zbiórki pieniędzy, jest bezpośrednie kontaktowanie się z osobami obserwującymi. Ludzie chcą i oczekują personalizacji, ponieważ czują się wtedy docenieni. Jeżeli więc publikujesz post o zbiórce na dotyczącym jej profilu w social mediach, pamiętaj, aby na początku lub końcu wpisu zadać odbiorcom angażujące pytanie. Dzięki temu w sekcji komentarzy mogą rozpocząć się ciekawe dyskusje, a Twoja relacja ze Wspierającymi będzie się pogłębiać. Dziękując za okazane wsparcie i dokonane wpłaty, w miarę możliwości dziękuj każdemu Darczyńcy indywidualnie, np. za pomocą wiadomości e-mail bądź listu. Dodając Stories, oznaczaj na nich konkretne osoby, a widząc kolejne komentarze pod Twoimi postami, odpowiadaj na każdy z nich. Dzięki tego rodzaju działaniom Wspierający czują, że ich pomoc naprawdę ma znaczenie. Będą ufni wobec Ciebie i Twoich inicjatyw również w przyszłości, a może nawet zachęcą do pomocy swoich znajomych! Personalny kontakt z odbiorcami jest wyjątkowo ważny, jeżeli zależy Ci na tym, aby Twoja zbiórka rosła w siłę i zakończyła się sukcesem.
Komunikacja za pomocą poczty e-mail
Jednym z lepszych sposobów na dotarcie do większej liczby potencjalnych Darczyńców, jest promowanie zbiórki za pośrednictwem elektronicznej skrzynki pocztowej. Media społecznościowe były i będą dobrym miejscem do promocji, jednak wiadomości mailowe mogą zwiększyć zasięgi akcji nawet lepiej od nich. Dlaczego? Post na Facebooku nie zawsze wyświetli się na osi czasu, a przez niektórych obserwatorów może zostać pominięty, z kolei nowy mail wyświetli się na samej górze w Skrzynce odbiorczej. Możesz sformułować stopkę e-mail, informująca o swojej zbiórce, ale i stworzyć kilka szablonów maili opisujących dokładnie całą inicjatywę. Dobrą metodą pozyskania Darczyńców jest także korzystanie z darmowej platformy MailChimp, dzięki której wyślesz maile do odbiorcy masowego – nawet do dwóch tysięcy osób naraz! Stwórz spersonalizowane wiadomości, opisz problem lub cel swojej zbiórki, zapisz szablony i wysyłaj je do kolejnych odbiorców. Dzięki działaniu na tak dużą skalę, z pewnością zauważy Cię wielu ludzi o wielkim sercu! Maile, wysyłane bezpośrednio do potencjalnego Wspierającego przybliżą mu całą sprawę, pozwolą zagłębić się w temat zbiórki i jeszcze lepiej go zrozumieć. Możesz od razu zaznaczyć, że jak nieoceniona jest pomoc danej osoby i z góry podziękować za wsparcie.
Skup się na pokoleniu… Z
W ostatnich latach dużo mówiło się o pokoleniu tzw. Millenialsów – młodych, dla których nowoczesne technologie z czasem stały się codziennością. Obecnie mówi się również o pokoleniu Z, które zaczyna wchodzić na rynek pracy i w dużym stopniu jest podobne do pokolenia Y. Oprócz styczności z zaawansowaną elektroniką i Internetem już od najmłodszych lat, tzw. „Zetki” wyróżnia chęć robienia i szerzenia dobra. Kieruj swoje inicjatywy właśnie w ich stronę, wykorzystując źródła, z których na co dzień korzystają – a ani na chwilę nie rozstają się oni z nowoczesnymi platformami i mediami społecznościowymi! Chcąc dostosować promocję swojej zbiórki do nowego pokolenia Z, sprawdź dokładnie, w jakich miejscach działają oni najczęściej i zaangażuj się w działania promocyjne właśnie tam. Dodaj do swojej strategii dokładnie te platformy, które są w tej społeczności najpopularniejsze i bądź aktywny! Aby dotrzeć do jak największej ilości ludzi z pokolenia „Zetek”, możesz założyć kanał w serwisie YouTube, poświęcony tylko i wyłącznie zbiórce, organizować live’y na Instagramie i publikować regularnie ciekawe nagrania. Właśnie takie działania przykuwają uwagę młodych, chcących pomagać i czynić świat lepszym. To Twoja szansa na dotarcie do grona szczerych Darczyńców!
Stories – czyli znikające treści
Odpowiednia komunikacja przez Internet to klucz do sukcesu Twojej zbiórki. Jeśli chcesz trafić do dużej liczby odbiorców i w szybki sposób pozyskać potrzebne fundusze, zwróć uwagę na tzw. znikające treści. To nic innego jak InstaStories na Instagramie lub relacje na Facebooku. Internauci często klikają w dodane tam odnośniki, które przekierowują ich do konkretnej strony ze zbiórką lub wpisu promującego. Co wyróżnia Stories? Grafika bądź tekst publikowane za pomocą tej opcji, wyświetlają się wyłącznie przez 24 godziny. Po upływie doby, automatycznie znikają z profilu. Dlaczego więc polecamy ten trend w zbieraniu funduszy online? Odbiorcy, wiedząc, że informacja o akcji za jakiś czas nie będzie już widoczna, decydują się na jej wyświetlenie, a następnie kliknięcie w link i działanie natychmiast po wyświetleniu treści. W innym wypadku mogliby o tym zapomnieć, a świadomość, że mogą zrobić coś dobrego sprawia, że postanawiają wesprzeć zbiórkę od razu. Publikuj regularnie interesujące relacje na profilu zbiórkowym, a Twoją inicjatywę wesprze znacznie większa grupa osób!
Wsparcie influencerów
Rekomendacja influencerów to taka forma reklamy internetowej, która przemawia głównie do młodego pokolenia – a to właśnie jego przedstawiciele spędzają najwięcej czasu w Internecie. Widząc standardowe reklamy w telewizji czy na stronach internetowych, najczęściej nie zwracają na nie szczególnej uwagi. Jeśli jednak ich ulubiony influencer poleci coś na swoim profilu lub w swoim filmie, spojrzenie młodych na dany produkt lub sprawę będzie zupełnie inne. Influencerzy to dla młodych ludzi pewnego rodzaju autorytety, z których zdaniem warto się liczyć i z których poleceń warto korzystać. Organizując zbiórkę funduszy w sieci, spróbuj więc skontaktować się ze znanymi i lubianymi twórcami internetowymi. Opowiedz im o swojej zbiórce, opisz dokładnie jej cel i zapytaj, czy w najnowszym poście bądź filmiku chcieliby zawrzeć choćby krótką wzmiankę na temat Twojej akcji. Nawet dwa zdania w social mediach popularnego influencera mogą poskutkować wzrostem ilości Wspierających! Influencer marketing to świetna droga do wypromowania zbiórki.
Darowizny mobilne
Jednym z głównych kanałów otrzymywania funduszy są dziś darowizny mobilne – tzw. mobile fundraising. Wystarczy, że wybierając serwis crowdfundingowy, na którym zorganizujesz swoją zbiórkę, zdecydujesz się na ten, który jest dobrze zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych. Łatwe przyjmowanie darowizn za pomocą smartfona bądź tabletu to jeden z najpopularniejszych trendów. W czasach, w których niemal każdy z nas codziennie przynajmniej przez godzinę korzysta z urządzenia mobilnego, tego typu rozwiązanie powinno przynosić bardzo dobre efekty. Dokonywanie darowizn jest obecnie niezwykle proste i zajmuje tylko kilka minut. Wystarczy wyjąć telefon, wykonać zaledwie kilka ruchów… i gotowe! Zanim rozpoczniesz swoją akcję, dokładnie sprawdź portal zbiórkowy, który wybrałeś – opcja darowizn mobilnych to jego duża zaleta.
Znasz już aktualnie najpopularniejsze trendy w pozyskiwaniu funduszy, takie jak influencer marketing, komunikacja przez Internet w postaci maili i Stories czy mobile fundraising. Teraz wystarczy uruchomić zbiórkę, którą planujesz od dawna, i wykorzystać je w celu zebrania jak największej kwoty. Działaj i obserwuj, jak nowoczesne sposoby gromadzenia środków funkcjonują w praktyce i spełniaj marzenia swoje lub innych potrzebujących osób!