Jak reklama zbiórki na Facebooku może zwiększyć ilość darowizn?

Jak reklama zbiórki na Facebooku może zwiększyć ilość darowizn?

Media społecznościowe to idealne miejsce do reklamowania zbiórki internetowej. Jednym z podstawowych serwisów, w których możesz ją promować, jest Facebook. Jak reklama na tym portalu może wpłynąć na ilość darowizn?

Wpisy promujące zbiórkę

Najłatwiejszym sposobem na zwiększenie ilości darowizn, jest opublikowanie promującego zbiórki wpisu na Twoim profilu osobistym. Co powinno znaleźć się w takim poście?

  1. Określenie celu zbiórki – opisz go w kilku zdaniach, jasno i przejrzyście, tak, aby zwrócić uwagę potencjalnych odbiorców;
  2. Krótki opis i historia potrzebującego – wiarygodnie i uczciwie opowiedz o osobie, której dotyczy zbiórka, aby już sam post na Facebooku zachęcał do udzielenia wsparcia;
  3. Zdjęcie dotyczące zbiórki – może to być fotografia, której użyłeś wcześniej w opisie zbiórki;
  4. Adres URL prowadzący bezpośrednio do zbiórki – to niezbędny element wpisu promującego zbiórkę – kilka słów od Ciebie powinno zachęcić czytających do kliknięcia w link i zapoznania się ze zbiórką;
  5. Prosta instrukcja dotycząca wpłacania funduszy – krótko wyjaśnij, na czym polegają darowizny i jak można je przekazać;
  6. Zachęta do pomocy – nienachalnie wezwij do działania swoich znajomych.

Dzięki tak sformułowanym, angażującym postom, w prosty sposób zyskasz zaufanie i zainteresowanie swoich znajomych – a to już połowa sukcesu! O zbiórce możesz informować także w tzw. Stories – relacjach na Facebooku. To jeden z najczęściej przeglądanych przez użytkowników Facebooka elementów. Zaciekawieni internauci często klikają w odnośniki, które przekierowują ich do konkretnego wpisu bądź strony. Zwróć jednak uwagę na to, aby przygotowana przez Ciebie relacja od razu przykuwała uwagę i sprawiała, że znajomi klikną w nią bez wahania.

Fanpage lub wydarzenie

Bardzo skutecznym rozwiązaniem mającym na celu reklamę na Facebooku, jest założenie specjalnego, dotyczącego zbiórki fanpage’a lub wydarzenia. Zapraszaj znajomych i zachęcaj ich, aby rozpowszechniali informację oraz link dalej. Czas trwania wydarzenia najlepiej ustawić na co najmniej 30 dni, aby każdego dnia dołączało do niego coraz więcej nowych osób. W opisie wydarzenia umieść te same informacje, które zawarłeś w poście na profilu osobistym, nie zapominając o dodaniu adresu URL do zbiórki. Założenie fanpage’a oraz wydarzenia wiąże się z dużo większym zasięgiem, niż samo opublikowanie wpisu na profilu. Na stronie wydarzenia możesz bowiem utrzymywać stały kontakt z uczestnikami/obserwatorami i informować ich o aktualnym stanie zbiórki, na przykład poprzez dodawanie zrzutów ekranu ze strony ze zbiórką. Osoby biorące udział w wydarzeniu lub obserwujące fanpage, otrzymają powiadomienie informujące o każdym nowym wpisie. Dzięki temu będą na bieżąco z aktualnym stanem zbiórki. Jeżeli będziesz pamiętać o regularnej aktywności w postaci krótkich postów, obserwatorzy i Wspierający będą angażować się w Twoje działania i udostępniać je dalej.

Pozostałe działania promujące zbiórkę

Reklama na Facebooku polegająca na publikowaniu postów to jedno, natomiast interakcja z odbiorcami to druga, bardzo istotna kwestia. Dobrze, jeśli Twoja aktywność jest cały czas widoczna. Zacznij od zaproszenia swoich znajomych do obserwacji fanpage’a lub dołączenia do wydarzenia. Kolejnym dobrym krokiem jest komentowanie postów na innych facebookowych stronach. Pamiętaj jednak, aby w komentarzach unikać nachalnego namawiania do pomocy lub wstawiania wyłącznie linku do zbiórki. Wystarczy, że zareagujesz na post w kreatywny sposób, a osoby przeglądające sekcję komentarzy same zechcą kliknąć w nazwę profilu i sprawdzić, co to za zbiórka. To świetna droga do zdobycia grona szczerze zaangażowanych darczyńców.

Udostępnienia kluczem do sukcesu

Samo publikowanie wpisów na Facebooku nie przyniosłoby oczekiwanych rezultatów, gdyby nie opcja „Udostępnij”. To właśnie dzięki niej Twój post trafia do szerokiego grona odbiorców. Już na etapie tworzenia postu, zachęcaj znajomych nie tylko do darowizn, ale i do dalszego udostępniania informacji o zbiórce na swoich profilach oraz w relacjach. Wystarczy, że kilka osób z Twojego otoczenia wstawi link oraz krótki opis zbiórki na swój profil. Wpis zostanie wówczas zauważony przez kolejnych potencjalnych darczyńców, do których sam mógłbyś nie dotrzeć, a zbiórka z dnia na dzień zacznie rosnąć w siłę. Twoi znajomi mogą zapraszać także swoich do udziału w wydarzeniu lub do polubienia zbiórkowego fanpage’a. Nawet jeżeli niewielka część odbiorców postanowi wesprzeć zbiórkę, zebrana może zostać nawet połowa zamierzonej kwoty! Najważniejsze to działać i nie poddawać się, kiedy wydaje się, że zbiórka stoi w miejscu. Nie od razu Rzym zbudowano!

Jak wzrośnie ilość darowizn dzięki facebookowej promocji?

Nie ma jednej, prawidłowej odpowiedzi na pytanie o wzrost ilości darowizn dzięki reklamie na Facebooku. Możesz jednak mieć pewność, że promowanie zbiórki na tym portalu, przyniesie pozytywne efekty. Siła tkwi w grupie, a czym jest Facebook, jeśli nie grupą ludzi, często o podobnym światopoglądzie? Możliwość publikowania postów nawołujących do pomocy oraz stałego udostępniania zbiórki coraz większemu gronu odbiorców, sprawia, że szansa na zebranie planowanej kwoty jest wyjątkowo duża. Jeden znajomy może przyciągnąć do zbiórki dziesięciu kolejnych – dlatego działania na Facebooku mogą mieć w tym przypadku tak duże znaczenie. Gdybyś zrezygnował z promocji na Facebooku, zbiórkę zobaczyliby tylko nieliczni – przypadkowo, podczas wizyty na portalu zbiórkowym. Wówczas zbieranie funduszy mogłoby trwać o wiele dłużej. Angażując się w promocję swojej zbiórki, skracasz czas jej trwania i codziennie zyskujesz co najmniej jednego nowego darczyńcę. Jeżeli więc Twoja zbiórka chwilowo stoi w miejscu, jest to znak, że czas rozpocząć facebookowe działania!

Promocja w serwisie społecznościowym Facebook to podstawa, jeśli zależy Ci na szybkim i skutecznym rozwoju prowadzonej zbiórki. Portal zrzesza miliony ludzi, którzy mogą okazać się Wspierającymi o wielkich sercach. Działania reklamujące Twoją zbiórkę z pewnością zainteresują spore grono osób pragnących okazać wsparcie. Jeżeli odpowiednio się zaangażujesz, osiągniesz zamierzony cel sprawnie i ze wspaniałym skutkiem. Media społecznościowe to miejsce, w którym oprócz rozrywki, niesie się także pomoc. Wzmacniaj więzi z obserwującymi i rozmawiaj z nimi, a liczba darowizn będzie rosła z dnia na dzień!