Najważniejsze wskazówki organizowania zbiórek

Najważniejsze wskazówki organizowania zbiórek

Chcesz zorganizować swoją pierwszą zbiórkę? A może jesteś już doświadczonym pomagaczem? Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz przygodę z serwisem crowdfundingowym, czy jest to Twoja kolejna zbiórka, oto kilka podstawowych wskazówek od zespołu Pomoc.pl, dzięki którym Twoja zbiórka zakończy się sukcesem.

1. Wyznacz sobie realistyczne cele

  • Zacznij od kwoty, która jest możliwa do zebrania. Jeśli potrzeby wzrosną, możesz zwiększyć kwotę zbiórki lub utworzyć kolejną.
  • Dokładnie opisz podział kosztów i na co zostaną przeznaczone zebrane pieniądze. Pokaże potencjalnym darczyńcom, gdzie trafią ich wpłaty.

2. Stwórz tytuł, który będzie zachęcał do przeczytania Twojej historii

  • Niech tytuł będzie krótki, ale dokładnie opisywał to, czego ludzie szukają w internecie.
  • Jeśli zbiórka jest przeznaczona na konkretną osobę, tytuł może zawierać imię i  nazwisko.
  • Adres URL powinien być dostosowany do zbiórki, ułatwiający jej identyfikację.
  • Stwórz unikalny hashtag, pozwalający na skuteczną i unikatową kampanię w mediach społecznościowych.  

3. Opowiedz historię

  • Bądź szczery, pisz tak, jakbyś rozmawiał z kimś bliskim.
  • Wyszczególnij, na co zostaną przekazane pieniądze i kim dla Ciebie jest beneficjent.
  • Porównaj swoją zbiórkę z podobnymi tematycznie, które osiągnęły zamierzony cel.
  • Podziel tekst na wyraźne akapity, z których każdy ma podtytuł.
  • Przeczytaj wszystko na głos. Będziesz mógł poczuć to, co potencjalni darczyńcy, czytając Twoją historię.

4. Dodaj zdjęcia i filmy

  • Użyj więcej niż jednego zdjęcia, które powinny być w wysokiej rozdzielczości.
  • Stwórz na potrzeby zbiórki film i również go dodaj. Pomaga w komunikowaniu się pomiędzy beneficjentem a darczyńcom.

5. Stwórz społeczność

  • Wykorzystuj media społecznościowe.
  • Angażuj lokalną społeczność w kampaniach offline.
  • Jeżeli zbiórki są cykliczne i mnożą się wraz ze zwiększonymi potrzebami danego beneficjenta, stwórz blog.

6. Zainwestuj w informacje prasowe

  • Poszukaj dziennikarzy, którzy pisali o podobnych historiach.
  • Udostępnij swoje dane teleadresowe publicznie. Jeżeli Tobie nie uda się dotrzeć do konkretnych dziennikarzy, to oni będą mieli szansę dotrzeć do Ciebie.

7. Aktualizuj zbiórkę o aktualne informacje i zdjęcia

Jeśli posiadasz blog, to zachęć do zapisania się do Newslettera.

8. Dostosuj zbiórkę do aktualnych potrzeb

  • Jeżeli potrzeby zbiórki ulegają zmianie, dostosuj ją do bieżących potrzeb. Nie zapomnij o poinformowaniu swoich darczyńców o zaistniałej sytuacji.

9. Podziękuj za wpłaty i pomoc w osiągnięciu celu

  • Podziel się reportażem lub zdjęciami ukazującymi sukces zbiórki
  • Napisz list z podziękowaniem

Zacznij od przemyślenia swojej zbiórki i zrobienia listy poszczególnych do wykonania kroków. Jeśli dobrze zaplanujesz poszczególne działania i stworzysz checklistę, przy której dokładnie opiszesz czas realizacji zadania, powody opóźnień i wszelkie uwagi, zaoszczędzisz czas przy zakładaniu kolejnej zbiórki.