Jak promować zbiórkę bez mediów społecznościowych – wskazówki promocji zbiórki offline

Jak promować zbiórkę bez mediów społecznościowych – wskazówki promocji zbiórki offline

Założenie wymarzonej zbiórki to połowa sukcesu, jednak kluczem do osiągnięcia celu nie jest sama jej publikacja, lecz odpowiednie wypromowanie. Jeżeli świat nie dowie się o zorganizowanej przez Ciebie zbiórce, nawet najlepiej opisana nie przyniesie dobrego rezultatu. W jaki sposób skutecznie zebrać zamierzoną kwotę bez konieczności udostępniania zbiórki w social mediach?

Zaangażuj bliskich ​

Opowiedz o zbiórce rodzinie i przyjaciołom i zachęć ich do pomocy. Z pewnością szepną o niej kolejnym osobom, a wtedy liczba wspierających wzrośnie z kilku do nawet kilkudziesięciu!

Skontaktuj się z lokalnymi mediami

Poinformuj o zbiórce okoliczne media, używając odpowiednich argumentów. Lokalna prasa, radio czy telewizja każdego dnia docierają do setek mieszkańców – wystarczy, że choć część z nich dowie się o Twojej zbiórce i okaże odrobinę serca, a będzie to milowy krok do sukcesu! Zwróć się do mediów drogą mailową, listowną lub osobiście – trzecią opcję polecamy najbardziej.

Odwiedź miejsca, w których bywasz

Porozmawiaj z ludźmi, którzy dobrze Cię już znają! Właściciele ulubionej kawiarni czy panie w bibliotece, której jesteś stałym bywalcem, mogą w znacznym stopniu pomóc w rozpowszechnieniu Twojej zbiórki – zwłaszcza, jeśli dobrze wiedzą, kogo zamierzają wesprzeć.

Stwórz plakaty i ulotki

Przygotuj materiały z krótką, przykuwającą uwagę treścią oraz ilustracją i rozwieś je w widocznych miejscach – np. w osiedlowych sklepach, ośrodkach kultury, na przystankach czy we wspomnianych wcześniej kawiarniach. Jeżeli nawet jeden przechodzień dziennie postanowi pomóc, zbiórka ma szansę na spory sukces!

Poproś o pomoc znajomych posiadających firmę

Być może bliska osoba prowadzi własną działalność? Z pewnością więc zgodzi się na rozpowszechnienie informacji o zbiórce w swoim miejscu pracy. Poziom zaufania klientów wzrośnie, jeżeli zostaną zapewnieni, że ich ulubiony fryzjer zna osobiście osobę prowadzącą zbiórkę i wie o jej szczerych intencjach.

Sformułuj stopkę mailową z odnośnikiem do zbiórki

Tym sposobem każdy wysłany przez Ciebie mail będzie zawierał link do Twojej zbiórki. Jest szansa, że odbiorca wiadomości kliknie w adres z ciekawości... a później zapragnie wesprzeć Cię w realizacji Twoich celów!

Wiesz już jak wypromować zbiórkę, rezygnując z użycia mediów społecznościowych. Pamiętaj, aby przedstawiając cel swojej zbiórki na nikogo nie naciskać. Zarówno wpłata, jak i pomoc w jej rozpowszechnieniu powinna być za każdym razem całkowicie dobrowolna – portal zbiórek publicznych to przecież miejsce, w którym sami decydujemy, czy i kogo chcemy wesprzeć. Staraj się również być w kontakcie z osobami, które dołożyły do Twojej zbiórki przysłowiową cegiełkę. Z dnia na dzień Twoja zbiórka powinna rosnąć w siłę – nawet jeżeli na początku będzie się wydawało, że nie ma na to żadnych szans. Nie poddawaj się, jeśli przez jakiś czas suma zebranych funduszy będzie stała w miejscu – od czegoś trzeba zacząć. Ziarnko do ziarnka, a zbierze się miarka... o tym nigdy nie zapominaj!