Aktualizacja zbiórki - jak dotrzeć z informacją do darczyńców

Zdecydowałeś się uruchomić zbiórkę, zebrałeś już pewną kwotę, która stale rośnie, liczby ulegają zmianom... Gratulacje! To jednak nie koniec. Teraz powinieneś dokonać aktualizacji danych i poinformować swoich Wspierających o obecnym stanie zbiórki. Jak dotrzeć do nich  z tą informacją?

Aktualizacja danych

Zanim zaczniesz informować darczyńców, którzy wsparli Twoją zbiórkę, o jej zakończeniu lub rozwoju, możesz dokonać szczegółowej aktualizacji danych w jej opisie. Warto zaktualizować tytuł zbiórki, dodając w nim zwrot „Zbiórka zakończona!” czy „Zebraliśmy całą kwotę!”. Zebrana kwota aktualizuje się automatycznie, nie musisz więc wprowadzać zmian dot. zgromadzonej sumy. Jeżeli jednak dotychczas udało się zrealizować połowę celu, na początku lub końcu opisu możesz zachęcić do dalszych wpłat. Zawrzyj w opisie także informacje o Wspierających – kim byli, w jaki sposób pomogli podczas zbiórki, jakie było ich zaangażowanie. Taka wzmianka na pewno sprawi, że Twoi darczyńcy uśmiechną się podczas czytania i poczują się docenieni.

Wpis w mediach społecznościowych

Jednym z najlepszych sposobów na poinformowanie Twoich darczyńców o aktualizacji zbiórki, jest opublikowanie kilku słów w mediach społecznościowych. Wszędzie tam, gdzie wcześniej udostępniałeś swoją zbiórkę– na osobistym profilu, w tzw. Stories, grupach, komentarzach pod postami – udostępnij teraz jej zaktualizowaną wersję. Ważne, żeby nie był to sam link, lecz post od Ciebie do Wspierających, na temat obecnego stanu rzeczy. Możesz stworzyć osobny, szczegółowy wpis, w którym dokładnie opiszesz, ile funduszy udało się już zgromadzić dzięki pomocy darczyńców. Pamiętaj również o bezpośrednim podziękowaniu – to bardzo ważna część informacji. Wskaż, ile jeszcze brakuje do osiągnięcia celu i postaraj się zachęcić do dalszego udostępniania i wspierania zbiórki – w końcu jest już coraz bliżej jej zakończenia! Dobrze skonstruowany post aktualizujący zbiórkę na pewno dotrze do kolejnych osób. Jeżeli całkowita suma została już zebrana, tym bardziej zwróć uwagę na słowa podziękowania, a także dokładne dane, takie jak konkretna kwota, rodzaj osiągniętego celu czy ilość Wspierających.

Wiadomości mailowe do darczyńców

W celu poinformowania swoich darczyńców o aktualnym stanie zbiórki, możesz do każdego z nich wysłać wiadomość mailową. Wówczas będziesz mieć pewność, że informacja do nich dotarła, a oni są już świadomi, jak wspierana przez nich zbiórka się rozwija. Post w social mediach może zostać pominięty, z kolei mail w elektronicznej skrzynce pocztowej na pewno zostanie zauważony. Zawrzyj w nim wszelkie informacje dotyczące zebranych funduszy, efektu zbiórki i rozwoju sytuacji. Pisząc wiadomość, a nie zbiorczy wpis w mediach społecznościowych, możesz jeszcze bardziej skupić się na bezpośrednim podziękowaniu Wspierającym za okazaną przez nich pomoc. Jeżeli masz pomysł i odrobinę czasu, każdemu z nich możesz podziękować w indywidualny sposób. Zwrócenie się do darczyńcy po imieniu i podkreślenie, że to właśnie on przyczynił się on do spełnienia czyjegoś marzenia, jest niezwykle istotne i pozwala poczuć się docenionym.

Billboard z informacją

Inną możliwością dotarcia do darczyńców z informacją o aktualizacji zbiórki, może być umieszczenie plakatu na billboardzie lub tablicy informacyjnej. Jest to sposób nieco mniej spotykany, ale za to niezwykle kreatywny i z pewnością bardzo skuteczny. Każdego dnia na ulicach miast mijamy dziesiątki afiszy, a z uwagi na ich rozmiary, nasz wzrok zazwyczaj zatrzymuje się na nich co najmniej na chwilę. Takie plakaty na billboardach lub tablicach informacyjnych umieszczonych w widocznych miejscach, mogą być świetnym narzędziem zarówno promocji zbiórki, jak i jej aktualizacji. Duże gabaryty plakatów reklamowych w połączeniu z odpowiednio dobranym zdjęciem, słowem podziękowania i informacją o zrealizowanym celu i zebranej kwocie, zostaną zauważone przez wielu. Z pewnością wśród tych osób znajdzie się co najmniej kilku darczyńców, którzy pomogli Ci w trakcie zbiórki.

Informacja w mediach

Świetnym sposobem na zwrócenie uwagi Wspierających i poinformowanie ich o osiągnięciu celu zbiórki lub jej aktualnym stanie, jest wzmianka w lokalnych mediach. O ile telewizja może stanowić większe wyzwanie, o tyle kilka słów w radiu lub krótki tekst w prasie, to na pewno zadanie możliwe do wykonania. Media dotrą do wielu osób, wśród których na pewno znajdują się Twoi darczyńcy. Dzięki informacji w lokalnej gazecie lub audycji radiowej usłyszą oni, jak przebiegła zbiórka i co wspólnymi siłami udało się osiągnąć. Możesz przypomnieć również o tym, na co zostaną przeznaczone zebrane fundusze. Podziękowania w takiej formie mogą być miłym wyróżnieniem, a także potwierdzeniem, że zbiórka jest wiarygodna. Jeżeli nie dobiegła ona jeszcze końca i chcesz ponowić swój apel o dalszą pomoc w drodze do celu, media to idealna droga do jej promowania.

Reklamy w Internecie

Reklamy pojawiające się na stronach internetowych to kolejna forma oznajmienia Wspierającym, że doszło do aktualizacji danych w zbiórce. Niezależnie od tego, czy już zakończyła się ona sukcesem, czy wciąż trwa. Zdarza się, że surfując po Internecie, czytamy i klikamy w banery reklamowe nawet mimowolnie. Są one umieszczane w miejscach, których nasze oczy nie są w stanie ominąć, właśnie po to, abyśmy zawsze mogli je zauważyć. Taki sposób przekazania darczyńcom informacji o aktualizacji zbiórki, może przynieść bardzo dobre rezultaty. Zawarcie pomiędzy akapitami tekstu odpowiedniego zdjęcia i kilku słów dotyczących efektów zbiórki, z pewnością sprawi, że darczyńcy zatrzymają się na chwilę, aby dowiedzieć się o co chodzi. Ważne, żeby wzmianka czymś się wyróżniała – kolorami, czcionką, chwytliwą fotografią.

Tradycyjny list

Mimo iż wydaje się, że tradycyjne listy to teraz już niezwykła rzadkość, w przypadku aktualizacji zbiórki mogą się one okazać świetnym narzędziem informacyjnym. Postaw na niego, jeżeli chcesz oznajmić swoim darczyńcom, jaki jest obecny stan zbiórki, w nieco bardziej uroczysty sposób, bez użycia mediów. W treści zdaj relację z przebiegu zbiórki, przypomnij jaki cel został osiągnięty i – podobnie jak w przypadku poprzednich sposobów – nie zapomnij o bezpośrednim podziękowaniu. Do koperty, oprócz samego listu, możesz także dołączyć niewielki upominek, który będzie dla Wspierającego wyrazem wdzięczności i miłą niespodzianką. Darczyńcy, którzy otrzymają taki list, na pewno z chęcią pomogą Ci w przyszłości, a Ty zyskasz jeszcze większe zaufanie.

Informacja o aktualizacji zbiórki oraz jej zakończeniu powinna być wiarygodna, zwięzła i jasno określać, jak przebiegła zbiórka oraz jakie są jej rezultaty. Pamiętaj, aby dokonać szczegółowej aktualizacji danych, całkowicie zgodnych z aktualnym stanem zbiórki. Darczyńcy będą chcieli otrzymać dokładne relacje dotyczące zebranej kwoty oraz sposobu, w jaki zostanie ona wykorzystana. Będzie to dla nich potwierdzeniem, że ich pomoc okazała się naprawdę ważna, a wpłacone środki przeznaczone będą na słuszny cel.